Azot sau aer in pneuri

Folosirea azotului in pneuri auto in locul aerului reprezinta o varianta fara dezavantaje, avind doar puncte pozitive. Intradevar utilizarea azotului in pneuri aduce doar beneficii atit jantelor si pneurilor cit si sofatului. Unica nuanta neplacuta a acestei tehnologii de utilizare a azotului in pneuri o reprezinta pretul putin mai ridicat. Primul si cel mai important avantaj al pneurilor cu azot il reprezinta lipsa variatiilor de presiune in pneuri datorita prezentei variatiilor de temperatura, datorita faptului ca azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Oxigenul trece prin peretii cauciucului cu 30-40 % mai repede decit azotul. Astfel un pneu umflat cu azot se dezumfla de 6 ori mai greu decat un pneu umflat cu aer, nu importa ce fel de pneuri utilizati, de vara sau pneuri de iarna. Un alt avantaj al pneurilor umflate cu azot il reprezinta durata mai lunga de viata a pneurilor, datorita mentinerii presiunii constante in pneuri. Aceasta tehnologie se foloseste pe larg in industria militara, in cursele Formula 1 si in aviatie.